НАПРЯМИ АНТИКРИЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Олександр Пшінько
ORCID iD: orcid.org/0000-0002-1598-2970
dnuzt@diit.edu.ua

Тетяна Чаркіна
ORCID iD: orcid.org/0000-0001-6202-0910
charkina@i.ua

Олена Пікуліна
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0003-4803-427
lena.chernovol1987@gmail.com

Нандіні Басіста
nbasistha@gmail.com

UDC 338

DOI 10.31733/2786-491X-2021-18-24

Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес, напрями антикризового менеджменту, онлайн маркетинг, інфлюенсер – маркетинг, унікальний контент, нові фактори роботи закладів ресторанного бізнесу

Анотація. В даній статті автори наголошують, що пандемія та карантинні заходи вивели з нормального функціонування економіку всього світу та діяльність багатьох підприємств. Туристичний бізнес та готельно – ресторанне господарство, які в останній час дуже розвинули свою діяльність, зазнали масштабних збитків та банкрутства, закрилася велика кількість ресторанів та кавʼярень, багато людей втратили робочі міста та дохід. Навіть крупні мережі готелів та ресторанів постраждали не менше інших підприємств.

Одним з перших готельно-ресторанний бізнес змушений швидко адаптуватися до змін, викликаних пандемією. Важливо налагодити роботу в нових умовах та розробити нові напрямки та заходи, які виведуть з кризового стану підприємства ресторанного бізнесу. Враховуючи сучасну потребу в застосуванні правил безпеки та необхідність дотримання карантинних заходів, необхідно застосувати компʼютерні та цифрові технології, які допоможуть керівникам закладів залучити нових клієнтів та отримати додатковий дохід.

Автори пропонують використати такі інструменти антикризового управління ресторанного бізнесу, як: технологізація, он-лайн маркетинг та інфлюенсер – маркетинг, унікальний контент. Ці заходи потрібні для того, щоб по-новому звернути увагу на страви та послуги, що пропонують кавʼярні та ресторани. По-сучасному та з новими тенденціями перезапустити цей бізнес та адаптуватися до змін мінливого середовища та до карантинних заходів.

Додатково розробити акційні пропозиції, та запропонувати меню класів «економ», «стандарт», «люкс». Обовʼязково кавʼярням та ресторанам в сучасних умовах організувати швидку, якісну доставку, бажано безоплатну, це стало великою необхідністю та зручністю в умовах пандемії, це ще привабить додаткових споживачів ресторанного бізнесу.

А також в сучасній ринковій концепції роботи ресторанів в умовах пандемії, врахувати не тільки ті фактори, що діяли багато років, але і нові додаткові фактори функціонування готельного бізнесу, без яких зараз просто неможливе функціонування цього бізнесу в умовах пандемії: це безпека надання послуги, інформованість про послугу або товар, використання цифрових технологій закладом, що хоче отримати більший дохід та займати більший сегмент на даному ринку готельно-ресторанного бізнесу.

Автори наполягають, що в сучасних умовах вкрай необхідно врахувати закони конкуренції, тому що зараз споживач обирає якісний товар або послугу за більш вигідну ціну, інші товари чи послуги не приваблюють споживачів.