УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАПОБІГАННЯ. З НЕПОВНОЛІТНІМИ ПРАВОПОРУШНИКІВ

Артур БАЙМАХАНОВ
ORCID ID: orcid.org/0000-0002-7444-5585
drartur@list.ru

Ернар БЕГАЛІЄВ
ORCID ID: orcid.org/0000-0001-6659-8576
ernar-begaliev@mail.ru
eLibrary ID: 43977648

Ганна БАДАНОВА
ORCID ID: orcid.org/0000-0003-2813-752X
badanova-93@mail.ru

UDC 340

DOI 10.31733/2786-491X-2022-1-139-147

Ключові слова: злочинність, неповнолітні, проектне управління, підліткова злочинність, профілактика, кримінологія

Анотація. У статті аналізуються проблеми профілактики злочинності серед неповнолітніх, взаємодії уповноважених органів, батьків та інших осіб, відповідальних за виховання дітей. Автори відзначають, що глобалізація значно посилює дію злочинності в цій сфері, а отже, потрібне впровадження нових підходів до їх запобігання, у тому числі застосування проектного менеджменту.

У статті коротко викладено досвід Республіки Казахстан щодо впровадження проектного менеджменту в державне управління, у тому числі в діяльність органів прокуратури. Таким чином, окремий приклад використання основ проектного менеджменту в попередженні підліткової злочинності, починаючи з проведення кримінологічного аналізу та прийняття рішень у виборі превентивних методів щодо викорінення цих протиправних діянь; а також з якими негативними та позитивними аспектами зіткнулися прокурори в цьому напрямку.

У статті відзначається посилення відповідальності уповноважених органів, батьків, а також їх активізація (старанність) та єдність під час реалізації проекту. Також описано успішний результат реалізації проекту «Про протидію правопорушенням у навчальних закладах», переконання місцевих органів влади у важливості справи та виділення значних коштів на оснащення всіх шкіл обласного центру відеоспостереженням. Автори оцінюють поведінку людей під час реалізації проекту та їх зацікавленість на основі теорії «ефекту Готорна».

Автори вважають, що головна роль у підвищенні злочинності серед підлітків пов’язана з неправильним вибором заходів щодо їх запобігання, відсутністю кримінологічних досліджень, а також регламентації норм взаємодії між сторонами, відповідальними за виховання дітей.