РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИМУШЕНОГО ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ В ПЕРІОД ВІЙНИ НА ОСНОВІ КРАЩИХ СВІТОВИХ ПРАКТИК

Вікторія ЩЕРБАЧЕНКО, Анна Діана СЛЮСАРЕНКО, Артем АРТЮХОВ

ЩЕРБАЧЕНКО В., СЛЮСАРЕНКО А. Д., АРТЮХОВ А. (2023), РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИМУШЕНОГО ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ В ПЕРІОД ВІЙНИ НА ОСНОВІ КРАЩИХ СВІТОВИХ ПРАКТИК.
PHILOSOPHY, ECONOMICS AND LAW REVIEW. Volume 3, no. 2, 122-136

DOI: 10.31733/2786-491X-2023-2-122-136

 

Анотація. Мета цієї статті полягає у дослідженні та узагальненні найкращого міжнародного досвіду для розробки рекомендацій щодо вимушеного онлайн-навчання в Україні. Для досягнення зазначеної мети було проведено детальний аналіз ряду наукових публікацій, що присвячені вивченню передових практик дистанційного навчання серед країн, які зіткнулися зі схожими викликами через військові конфлікти або глобальну пандемію. Було досліджено різні аспекти, включаючи структуру та зміст дистанційного навчання, розробку технологічних платформ для освітнього процесу, забезпечення фізичної та психологічної безпеки учасників навчального процесу, а також розробку інноваційних підходів до навчання та розвитку компетенцій учнів та студентів.

У результаті проведеного аналізу було визначено ключові аспекти та напрямки, які можуть сприяти успішній реалізації поставленої мети. Досліджено досвід таких передових країн як Ізраїль, Південна Корея, Сінгапур, Фінляндія та Естонія. Виявлено напрямки, за якими можна покращити процес вимушеного онлайн-навчання та майбутнього освітнього процесу в Україні в цілому. На основі вивченого матеріалу надано рекомендації, щодо можливих майбутніх впроваджень в систему освіти України.

Необхідність комплексного підходу до забезпечення виявлених аспектів навчання потребує інвестицій у будівництво захисних споруд, укріплень наявної інфраструктури та створення безпечних просторів для освітньої діяльності. Також, було зазначено про необхідність оснащення технічної інфраструктури для ефективного впровадження дистанційного навчання. Це включає розробку та підтримку освітніх платформ, забезпечення доступу до Інтернету, створення онлайн-ресурсів та доступність інструментів для навчання. Була окреслена важливість створення центрів психологічної та професійної підтримки для студентів та вчителів. Створення освітніх та управлінських платформ могло б спростити адміністративні складнощі для працівників сфери освіти та налагодити зв’язок між різними стейкхолдерами у сфері освіти, у тому числі учнями, батьками, вчителями та вищим керівництвом. Також було зазначено важливість впровадження предмету кібербезпеки в освітній процес змалечку. На рівні вищої освіти стає очевидною потреба поступового зміщення підходу, орієнтованого на викладача до підходу, орієнтованого на студента, з акцентом на розвитку практичних компетенцій і навичок у студентства, необхідних для життя у реальному світі.

Ключові слова: військовий конфлікт, вимушене онлайн-навчання, система освіти, кібербезпека, вища освіта, цифровізація, освітні програми, освітні ініціативи.

References

  • Bekerman, Z. (2023). Peace education in conflict zones: General trends and Israeli particularities. International Encyclopedia of Education(Fourth Edition), 94-103. DOI :10.1016/b978-0-12-818630-5.01017-4.
  • Bekerman, Z., & Zembylas, M. (2014). Some reflections on the links between teacher education and peace education: Interrogating the ontology of normative epistemological premises. Teaching and Teacher Education, 41, pp. 52-59. DOI : 10.1016/j.tate.2014.03.002.
  • Byun, S., & Slavin, R. (2020). Educational responses to the COVID-19 outbreak in South Korea. Best Evidence in Chinese Education, 5(2), pp. 665-680. DOI : 10.15354/bece.20.or030.
  • Choi, S. (2021). The impact of education levels and paths on labor market outcomes in South Korea: Focusing on vocational high school graduates. Social Sciences & Humanities Open, 4(1), pp. 100-152. DOI : 10.1016/j.ssaho.2021.100152.
  • Cyber security education in Estonia: From kindergarten to NATO cyber defence centre. (2022, March 30). URL : https://www.educationestonia.org/cyber-security-education-in estonia/.
  • Education is under threat. (2022). URL : https://saveschools.in.ua/. [In Ukr.].
  • Hakamies, K. (2019). Tutor teachers – developers of the school community. URL : https://jyunity.fi/en/science-news/tutor-teachers-developers-of-the-school-community/.
  • How did Estonia become a new role model in digital education? (2020, May 3). URL : https://www.educationestonia.org/how-did-estonia-become-a-new-role-model-in digital-education/.
  • Kikkas, K., & Lorenz, B. (2020). Training young cybersecurity talents – The case of Estonia. Communications in Computer and Information Science, pp. 256-263. DOI: 10.1007/978- 3-030-50729-9_36.
  • Lavonen, J. (2018). Educating professional teachers in Finland through the continuous improvement of teacher education programmes. Contemporary Pedagogies in Teacher Education and Development. Doi : 10.5772/intechopen.77979.
  • National Institute for Strategic Studies. (2022). The Ukrainian system of higher education in the conditions of military aggression of the Russian Federation: problems and prospects for development. URL : https://niss.gov.ua/news/statti/ukrayinska-systema-vyshchoyi osvity-v-umovakh-voyennoyi-ahresiyi-rf-problemy-y. [In Ukr.].
  • OCHA. Ukraine Data Explorer. URL : https://data.humdata.org/visualization/ukraine humanitarian-operations/.
  • Shmis, T., Sava, A., Teixeira, J. & Patrinos, H. (2020). Response note to COVID-19 in Europe and Central Asia: Policy and practice recommendations. World Bank Group. URL : https://thedocs.worldbank.org/en/doc/862141592835804882-0090022020/original/ ECAEducationResponseNotev9final.pdf.
  • Student care centres in Singapore. URL : https://skoolopedia.com/student-care-centres-in singapore-infographic-2/.
  • Teng, A. (2020). Parliament: about 96 % of students took part in full home-based learning. The Straits Times. URL : https://www.straitstimes.com/politics/parliament-about-96-of students-took-part-in-full-home-based-learning.
  • The Israel Innovation Authority. Enhancing educational technologies. A human study partner in digital learning. URL : https://innovationisrael.org.il/en/reportchapter/enhancing educational-technologies.
  • Vered, S. (2016). Peace education between theory and practice: The Israeli case. Peace Psychology Book Series, pp. 199-213. DOI : 10.1007/978-3-319-24841-7_13.
  • Yang, Y. (2015). Is South Korean education excellent or out of touch? The East Asia Foundation, 10(2). URL : https://www.globalasia.org/v10no2/cover/is-south-korean-education excellent-or-out-of-touch_young-yu-yang.