ВИДОЗМІНИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОГО СЕРВІСУ ЛОГІСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА

Олексій ГУЦАЛЮК, Юлія БОНДАР, Наталія РЕМЗІНА, Рафал ЛІЗУТ

ГУЦАЛЮК О., БОНДАР Ю., РЕМЗІНА Н., ЛІЗУТ Р. (2023), ВИДОЗМІНИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОГО СЕРВІСУ ЛОГІСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА. PHILOSOPHY, ECONOMICS AND LAW REVIEW. Volume 3, no. 1, 91-102

DOI: 10.31733/2786-491X-2023-1-91-102

 

Анотація. У дослідженні розглянуто особливості використання інформаційних систем та цифрових технологій, цифровізація організації логістичних процесів, збільшення обсягів електронної комерції, персоналізація логістичних послуг, а також управління взаємовідносинами зі споживачами підприємств різних видів економічної діяльності. Ці питання особливо актуальні в умовах стрімкого розвитку цифрової економіки.

Продемонстровано доцільність комплексного підходу до трансформації обслуговування клієнтів у системах управління логістикою підприємства в цифрових умовах. Проведено статистичний аналіз показників, що характеризують рівень використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації логістичної діяльності підприємства.

Сформульовано основні бар’єри цифрової трансформації обслуговування клієнтів, умовно згруповані на маркетингові, інформаційні та організаційні. Визначено, що для усунення вище перелічених бар’єрів доцільно впроваджувати дієвий інструментарій трансформації клієнтського сервісу, одним із яких є інформаційна система управління взаємовідносинами зі споживачами (CRM, Customer Relationship Management).

Визначено доцільність використання інформаційної системи та цифрових технологій для комплексної трансформації обслуговування клієнтів в системі управління логістикою підприємства. Доведено, що в сучасних умовах ведення бізнесу вигідно формулювати та впроваджувати цифрові стратегії, які керують партнерством із споживачами, мережами та зацікавленими сторонами, відповідно до інституційної теорії та еволюційної парадигми інформаційної економіки, концепції, теорії інтерактивного маркетингу.

Окреслено питання необхідності розробки та впровадження цифрової стратегії, яка керує партнерськими відносинами зі споживачами, реалізація якої сприятиме синергії, включаючи економічну, соціальну та екологічну.

Ключові слова: підприємство, логістична діяльність, клієнтський сервіс, інформаційно-комунікаційні технології, CRM-система, цифрова економіка.

References

  1. Bondar, Iu. & Lehinkova, N. (2021). Tооls of activation of innovative development of enterprises of Ukraine. Economy digitalization in a pandemic conditions: processes, strategies, technologies: International scientific conference, January 22-23, 2021. Kielce, Poland. pp. 91-95.
  2. Cochran, K. (2009). There are many of us – one consumer. trans. with English A. B. Boldin. RIA “Standards and Quality”, 168 p.
  3. CRM and its types, types, purposes. URL : https://worksection.com/ua/blog/crm-theory.html
  4. Hutsaliuk, O. & Cherevatenko, V. (2015). Development of international business in the context of international management. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, 6 (87), pp. 8-13. [in Ukr.].
  5. Hutsaliuk, O., Bondar, Iu., & Lozova, T. (2022). Digital mechanisms of formation of cooperative logistics chains of commodity markets of Ukraine in the conditions of international trade cooperation. Commercialization of innovations: protection of intellectual capital, marketing and communications: monograph. Sumy: Sumy State University, pp. 283-295. URI: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88684. [in Ukr.].
  6. Klimova, I. (2016). Problems and prerequisites for the use of logistics in Ukraine. State and regions, no. 3. pp. 143-147. [in Ukr.].
  7. Melnychenko, S.. & Sheenkova, K. (2013). Management of business processes in tourism: monograph. Kyiv: KNTEU, 105 p. [in Ukr.].
  8. Patlakh, I. (2011). Customer orientation as a business philosophy. Your business, no. 10, pp. 24-26.
  9. Ryzhkovskyi, B. (2005). When does a client vote with money? Enterprise management, no. 7. URL : http://www.advertology.ru/article27313.htm.
  10. Sandiuk, H., Lushpiienko, Yu., Trushkina, N., Tkachenko, I. & Kurganskaya, E. (2019). Special Procedures for Electronic Public Procurement. Journal of Legal, Ethical and Regulatory, special issue 2 (22). Business laws and legal rights: research and practice, рр. 1-6. URL : https://www.abacademies.org/articles/special-procedures-for-electronic public-procurement-1544-0044-22-SI-2-351.pdf.
  11. Savytska, N. (2014). Drivers and barriers to the development of online retail: theoretical and methodological aspects. Business Inform, no. 10. pp. 236-241. [in Ukr.].
  12. Shchedrina, O. & Agutin, M. (2012). Internet – technologies in business: a study guide. Kyiv : KNEU, 303 p. [in Ukr.].
  13. Trushkina, N., Dzwigol, H., Serhieieva, O. & Shkrygun, Yu. (2020). Development of the Logistics 4.0 Concept in the Digital Economy. Economic Herald of the Donbas, 4 (62), pp. 85-96. [in Ukr.].
  14. Use of information and communication technologies at enterprises of Ukraine in 2019: statistical bulletin. Kyiv: State Statistics Service of Ukraine, 2020, 34 p. [in Ukr.].
  15. Use of information and communication technologies at enterprises of Ukraine in 2020: statistical bulletin. Kyiv: State Statistics Service of Ukraine, 2021, 32 p. [in Ukr.].
  16. Use of information and communication technologies at enterprises of Ukraine for 2021: statistical bulletin. Kyiv: State Statistics Service of Ukraine, 2022l 30 p. [in Ukr.].
  17. Vasylychev, D. (2017). Methodical approaches to planning business processes in electronic commerce. Scientific works of the Kirovohrad National Technical University, no. 32, pp. 287-292. [in Ukr.].
  18. Velichko, K., Nosach, L. & Pechenka, O. (2017). Modern trends and prospects for the development of the Internet trade market: international experience and national practice. Economic strategy and prospects for the development of trade and services, 1 (25), pp. 184-196.
  19. What is a CRM system: purpose, possibilities and specifics of choice. URL : https://kamala soft.com/uk/blog/chto-takoe-crm-sistema/.